Tuesday, July 8, 2008

Winter Gathering


"WE GATHER.WE UNITE"


07-08 July 2008 (07-08/07/08)

Cantik tarikh ni. :)
Alhamdulillah, event kemucak winter ni which is winter gathering terlaksana dengan jayanya, syukur.. Bertempat di Campaspe Downs, Kyneton Victoria, kami bermalam selama 1 malam.
Pengisian-pengisian yang diberikan:

Slot 1: Survival Melayu
Slot 2: Ghazwah Al Fikr (serangan pemikiran)
Slot 3: Pembinaan Pemuda
Slot 4: Ke arah mana kita menyeru manusia?


Ada juga sedikit tazkirah yang diberikan oleh akk2, mengenai 10 ciri individu muslim. Games juga tak kurang menariknya. Slot games: game ta'aruf dan titian silaturrahim. :)
Byk feedback yg ajk dpt frm games ni. Outdoor games (flying fox) terpkasa di cancel sbb cuaca yang kurang mengizinkan, n pkcik David ckp nnt slippery, takut mengundang bahaya. Tapi, alhamdulillah, para akhawat semua gembira dan berpuas hati dgn games yg dianjurkan.

Aktiviti terakhir sebelum semua akhawat pulang ke destinasi masing2, salam wida' (selamat tinggal) diadakan. Terasa sayu hati apabila bersalaman dengan semua akhawat. Insha Allah, semoga Allah mempertemukan kita sekali lagi di events yang akan datang.

Drp winter gathering ini, apa yang saya dapat ialah keluhuran ikatan ukhuwah yang tersemai sesama akhawat yang sngat kuat: saling menyayangi antara satu sama lain. Ikatan yang mengikat kita semua ialah ikatan aqidah. Dan semoga Allah SWT akan membantu kita untuk terus tunduk dan patuh pada-Nya serta istiqamah dalam melakukan amalan2 yg mendapat keredhaan dari-Nya. Insha Allah.


No comments: